preload font

Vores
privatlivspolitik

Privatlivet har ændret sig meget gennem årene... Der er flere mennesker på sociale medier, du ordner dine banksager elektronisk og klarer dine indkøb online. Vi har derfor mange persondata, der flyder rundt derude. Heldigvis har vi et sikkert system og en sikker proces til at beskytte dine persondata. Har du lyst til at lære mere om, hvordan vi beskytter dine persondata? Så kan du læse nærmere nedenfor.

Hvem er vi

easySure (her omtalt som ‘easySure’, ‘vi’, ‘os og ‘vores’) er en del af easySure Forsikringsformidler A/S, og tilbyder forsikringsformidling. Vi opererer i Danmark og er (afhængigt af omstændighederne) enten dataansvarlig eller databehandler i henhold til Persondataforordningen (GDPR). Vi ønsker derfor at sikre, at du er fuldt ud klar over, hvem vi er, hvilke typer personoplysninger vi behandler, hvordan vi behandler dem, hvorfor vi behandler dem, hvad vores retsgrundlag for behandlingen er, hvem vi muligvis skal dele dataene med, og hvad dine rettigheder er i forhold til vores behandling af dine personoplysninger i henhold til gældende lovgivning, herunder GDPR.

Vi behandler persondata om vores kunder, medarbejdere, tjenesteudbydere, leverandører, og andre interessenter (forretningskontakter). Dette gør det muligt for os at drive virksomhed og gør det muligt for os at handle med dem eller levere vores services til dem.

I denne politik henviser ’du’ eller ’dig’ til dig som individ, som vi muligvis skal indsamle og behandle persondata om, for at kunne levere de ønskede produkter og services. Vi indsamler og behandler persondata til de formål, som er beskrevet nedenfor og i vores vilkår og betingelser for brug.

Dataene vi indsamler

Vi indsamler og behandler en bred vifte af persondata for at kunne drive vores forretning, og overholde vores forpligtelser overfor kunder og øvrige datasubjekter. Vi ønsker hermed udtrykkeligt at informere dig om, at når du interagerer med easySure, hvad enten det er med henblik på at indhente et tilbud, høre nærmere om vores services eller produkter, eller generelt gøre det muligt for os at overholde vores forpligtelser over for dig i forhold til dit kontraktmæssige forhold til easySure (easySure-handel), skal du muligvis give os nogle personlige data, herunder (men ikke begrænset til):

  • Fulde navn.
  • Fødselsdag.
  • CPR-nummer.
  • Finansielle oplysninger, herunder bankoplysninger.
  • Fysisk adresse og postadresse.
  • Telefonnummer.
  • E-mailadresse.
  • Præferencer.
  • Unikke identifikatorer.

Denne liste indeholder ikke nødvendigvis alle typer persondata, som vi kan få brug for i forbindelse med din easySure-handel. Typen af persondata, som er nødvendig for os at behandle, vil afhænge af den præcise type handel, du foretager med easySure. Formålene med behandlingen af dine persondata vil også afhænge af de omstændigheder, der nødvendiggør eller kræver sådan persondatabehandling i forbindelse med din easySure-handel.

Vi indsamler og opbevarer al internet kommunikation or skriftlig korrespondance, som vi har med dig, uanset mediet brugt til kommunikation, og detaljer om din interageren med os, herunder dit besøg af vores hjemmeside og app (selvom alt dette ikke nødvendigvis betragtes som ’persondata’). Vi behandler ofte data for at forbedre din oplevelse på vores hjemmeside og app.

Vi indsamler og opbevarer desuden optagelser af telefoniske samtaler, som du har med os, og dermed også persondata, som du deler med os i løbet af samtalen. Optagelsen starter først, når du har samtykket til optagelse og opbevaring af samtalen. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage.

Som følge af vores rolle som forsikringsformidler, vil vi til tider indsamle og behandle særlige persondata som defineret i GDPR. Vi gør dette for at opfylde vores legitime funktioner, overholde vores kontraktmæssige forpligtelser overfor dig, og overholde vores forpligtelser i henhold til gældende lovgivning.

Hvad gør vi med din data og hvorfor indsamler vi den

Vi tager dine persondata meget alvorligt, og vi indsamler og behandler derfor kun persondata (og hvor nødvendigt særlige persondata) for specifikke formål, som er forbundet med vores legitime forretningsformål, og data som generelt er nødvendige for, at vi kan oplyse vores forpligtelser overfor dig, og de forpligtelser som gælder for os som følge af gældende lovgivning.

Den persondata, som du deler med os, behandles for at:

  • Kontakte dig

Når vi kontakter dig, vil dine persondata være kommet ind i vores systemer, hvor de stilles til rådighed for vores salgskonsulenter og kundeservice. Både vores salgskonsulenter og kundeservicemedarbejdere har modtaget passende træning i persondatabeskyttelse. De vil sikre, at dine data sikkert indtastes i vores systemer, hvor de kan beskyttes ud fra et teknisk datasikkerhedsperspektiv. De, der har adgang til dine data, vil kun kontakte dig for at finde ud af, hvad du har behov for, og hvordan vi kan hjælpe dig via den kontaktmetode, du har valgt. Når du beder os om at kontakte dig, vil vi gøre dette hurtigst muligt.

Det kan være, at vi har fået din data fra en anden end dig selv (f.eks. hvis du har tilmeldt dig en marketingkampagning, eller din familie/ven har henvist dig). Uanset hvor vi har fået dine data fra, og i overensstemmelse med denne privatlivspolitik, vil vi respektere det, hvis du ikke ønsker, at vi kontakter dig fremadrettet. Hvis du ønsker at høre, hvor vi har fået dine persondata fra, kan vi oplyse dette ved din forespørgsel. Vi vil også være i stand til at lave en note i vores systemer, hvis du ikke ønsker at fortælle samtalen eller ønsker at blive kontaktet igen.

  • Give dig et tilbud

Hvis du har bedt om et tilbud, uanset om det er via vores hjemmeside eller anden platform, har vi brug for nogle bestemte persondata. Vores salgskonsulenter kan fortælle dig præcis, hvad vi har brug for, hvorfor persondataene er nødvendig, og hvor vi muligvis kan indhente dataene fra, hvis du ikke selv lige har dem i nærheden. Denne data er nødvendig for, at vi kan give dig et specifikt tilbud. Vi vil altid være ærlige overfor dig, så hvis du er bekymret over at dele bestemte persondata med os, som er nødvendige for at kunne give et tilbud, beder vi dig om at dele din bekymring med os, så vi har mulighed for at forklare dig, hvorfor dataene er nødvendige og for at sikre, at du er tryg ved delingen af din data, før vi fortsætter.

Under hele denne proces vil al data, vi indsamler, komme fra dig og passerer gennem vores trænede medarbejdere, som er forpligtet til at behandle dine persondata sikkert og indtaste dem i vores systemer, hvor de vil indgå som en del af din profil. Denne profil er unik for dig, og når den er oprettet, vil dine persondata opbevares i vores systeminfrastruktur.

  • Levere vores produkter og services

Når du har accepteret et tilbud, vil din profil blive i vores system, hvor kun autoriserede medarbejdere eller tjenesteudbydere vil kunne få adgang til dine data med det formål at overholde vores kontraktmæssige forpligtelser overfor dig og sikre, at du er tilfreds med vores service.

For at kunne levere produkter og services til dig og sikre, at du er tilfreds, skal vi muligvis dele dine persondata med vores risikobære, Eir Försäkring AB , for at opererer i overensstemmelse med gældende lovgivning og opfylde vores kontraktmæssige forpligtelser. Vi kan muligvis også have behov for at dele din persondata med andre tredjeparter (dine valgte kontaktpersoner, betalingsudbydere, vores tjenesteudbydere, leverandører, offentlige myndigheder, offentlige registre, og forretningspartnere). Vi vil kun dele din persondata med disse som følge af specifikke aftaler eller mandater, som sikrer, at disse udvalgte tredjeparter overholder gældende lovgivning, herunder databeskyttelsesloven, GDPR og lov om Finansiel Virksomhed. Er det nødvendigt for os at dele dine persondata med andre, og er denne deling ikke omfattet af vores privatlivspolitik eller den kontraktmæssige aftale, vi har med dig, vil vi altid tage alle rimelige skridt for at indhente dit samtykke til delingen.

  • Markedsføre for dig

Hvis du er easySure-kunde
Hvis du allerede er kunde, er du del af vores easySure-familie, og vi vil være beærede over at have mulighed for at dele fremtidige gode tilbud med dig. Vi vil overholde gældende persondatalov, herunder databeskyttelsesloven og GDPR, og sikre, at de produkter og services, vi markedsføre for dig, passer med din specifikke profil og dine behov.

Hvis du ikke er easySure-kunde
Hvis du ikke allerede er kunde, vil vi gerne have, at du ved, at du kan få enorm stor værdi ud af at blive den del af easySure-familien. Vi ønsker, at du skal lære meget mere om, hvordan vores produkter og services udvides, hvad vi laver, og hvordan vi kan hjælpe dig…. Så vi vil meget gerne have muligheden for at kontakte dig.

Vi har nedenfor beskrevet, hvordan vi typisk vil kontakte dig (medmindre du har specifikke præferencer til kontaktmetoder. I så fald vil vi meget gerne vide, hvad disse er):

  • En af vores salgskonsulenter vil ringe til dig for at tale med dig om, hvad vi kan tilbyde. Hvis du ikke ønsker at fortsætte samtalen, og ikke ønsker at blive kontaktet igen, er du velkommen til at give os besked, så vi kan sikre, at vi ikke kontakter dig igen. Vi vil altid gerne sikre, at du træffer informerede beslutninger, og vi vil derfor muligvis henvise dig til denne privatlivspolitik.

  • Vi burger flere forskellige sociale medier til at markedsføre vores produkter og services. Vi kan ikke målrette vores markedsføring mod dig specifikt på disse platforme, men hvis du ser nogle af vores reklamer og ønsker at høre mere om, hvem vi er og hvad vi kan tilbyde, er du velkommen til at klikke på reklamen eller til at udfylde formularen. Du vil enten blive omdirigeret til vores hjemmeside eller en digital formular. Vi vil bede dig om at acceptere de gældende betingelser og anerkende, at du har læst vores privatlivspolitik. Vi skjuler ikke noget i ‘det med småt’. Vi ønsker derimod kun, at du giver os tilladelse til at kontakte dig og til at fortælle dig om, hvad vi kan tilbyde.

  • Foretrækker du e-mailkommunikation? Hvis du vælger denne form for kommunikation, vil vi indimellem sende dig en e-mail. Vi ønsker ikke at spamme din indbakke, så vi anbefaler, at du kun vælger denne kommunikationsmetode, hvis du er interesseret i at høre om, hvad vi kan tilbyde.

Bemærk:

  • Du kan vælge dine foretrukne kommunikationsmetoder direkte i vores app.

  • Du kan altid fravælge at blive kontaktet i markedsføringsøjemed ved at kontakte os direkte eller give besked, når vi kontakter dig. Vi vil altid respektere dine ønsker og beder kun om, at du nøje overvejer din beslutning inden, du fravælger vores markedsføring.

  • Overholde gældende lovgivning

Vi skal overholde en masse forskellige lovgivning. Vi tager vores lovmæssige forpligtelser og overholdelse af disse meget alvorligt, og er i henhold til lovgivning forpligtet til at indsamle og behandle bestemte persondata for specifikke formål.

Vi forbeholder os desuden retten til at dele dine persondata for at håndhæve eventuelle betingelser i vores kontraktmæssige aftale med dig. Denne meddelelse gælder for alle data (inklusive alle persondata) fortid, nutid, fremtid, indsendt af dig til easySure eller som vi på anden måde kan indhente under vores normale forretningsaktiviteter.

  • Træne vores medarbejder

Vi tager din kundeoplevelse alvorligt og ønsker derfor at træne vores medarbejdere for at sikre, at vi kan tilbyde den bedst mulige service. Derfor vil vi optage telefonsamtaler, som du har med os, forudsat du har givet forudgående samtykke hertil. Disse optagelser vil blive brugt til at udføre kvalitetskontroller af vores medarbejderes service og give medarbejderen den relevante træning.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbyde, hvilket betyder at optagelsen af din telefonsamtale med os vil blive slettet. Tilbagekaldelsen af dit samtykke har ingen indflydelse på lovligheden af databehandlingen for den periode, der går forud for, at du trækker dit samtykke tilbage.

Hvordan er din data indsamlet

Vi kan bruge aktiv og inaktiv behandling til at indsamle og behandle persondata. Når vi bruger aktive processer til at indsamle din persondata, betyder det, at din persondata har været indsendt direkte i forbindelse med en forespørgsel om produkt eller service, eller en easySure-handel.

Håndtering af cookies

Du kan opsætte din browser til ikke at accepterer cookies, men dette kan påvirke din mulighed for at benytte visse funktioner på vores hjemmeside eller app. For at administrere dine cookie-indstillinger, eller for at få nærmere information om vores brug af cookies, henviser vi til vores cookiepolitik.

Deling af data

Vi opbevarer primært persondata indenfor Den Europæiske Union (EU). Vi kan dog fra tid til anden overføre persondata til tjenesteudbydere og datacentre i andre regioner, men kun til ovennævnte lovlige formål og altid i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

Det kan være nødvendigt at dele dine persondata med udvalgte forretningskontakter og tjenesteudbydere samt andre forsikringsformidlere/samarbejdspartnere. Videregivelse af dine persondata vil dog kun ske i det omfang, det er nødvendigt, fx for at kunne give dit et forsikringstilbud, for at kunne tegne dine forsikringer eller for at kunne tilbyde dig kundesupport og lignende. Vi lover, at vi altid anvender vores privatlivspolitik på vores forretningskontakter, og at vi etablerer en lovligt retsgrundlag, hvilket kan omfatte samtykke til at dele persondata med tredjepart. Vi indgår skriftlige kontrakter med disse for at sikre, at dine persondata forbliver sikre, fortrolige, og at persondataene kun bruges til de aftalte formål.

Vi gør opmærksom på, at vi bruger tjenesteudbydere til at hjælpe os med at yde vores services og levere vores produkter til dig. Vi bruger også tjenesteudbydere til at administrere og vedligeholde vores systemer og databehandlingsinfrastruktur.

Opbevaring af data

Vi har implementeret rimelige tekniske og organisatoriske informationssikkerhedsforanstaltninger for at beskytte persondata.

Alle dine persondata er sikkert opbevaret hos os ved hjælp af både cloud-baseret og on-site lagringsfaciliteter. Ved lagring af dine persondata kan vi derfor overføre persondata til andre lande end Danmark med anden databeskyttelseslovgivning end dansk. Når vi overfører dine persondata til tredjelande, vil vi sikre, at dine persondata nyder samme niveau af databeskyttelse, som i Danmark.

På trods af alle vores forsøg på at holde dine persondata sikre, er uautoriseret adgang fortsat en risiko. Vi tager ikke ansvar for, at nogen uden for vores kontrol overtræder deres sikkerhedsforanstaltninger. Du skal gennemgå betingelserne for brug og sikkerhed for enhver tredjeparts hjemmeside, som er tilgængelige via links på vores hjemmeside og apps.

Hvor længe opbevarer vi dine data

Vi opbevarer og gemmer dine persondata i den periode, som kræves af vores legitime interesser, eller i den periode som er nødvendig for at overholde vores lovmæssige forpligtelser i forbindelse med opbevaring af specifikke typer af optegnelser eller data.

Dine rettigheder

Selvom du har en række rettigheder vedrørende dine persondata, kan der være flere ting, som du bør overveje, før du beslutter dig for, hvordan du skal håndtere eventuelle anmodninger, du måtte have til os. Kontakt os, så vi sammen kan gennemgå eller behandle din anmodning og hurtigt give dig svar på din henvendelse.

Dine rettigheder omfatter:

  • Indsigt - Bede om en kopi af de persondata, vi opbevarer

  • Oplysning - Få oplyst, hvilke persondata som er eller har været delt med vores forretningskontakter eller tredjepart

  • Berigtigelse og sletning - Bede om, at urigtige eller irrelevante persondata slettes eller rettes

  • Indsigelse - Gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata og tilbagekalde ethvert specifikt og informeret samtykke, som du tidligere har givet

  • Klage - Indsende en klage til de relevante myndigheder, hvis du er utilfreds med vores behandling af dine persondata. Vi foreslår dog, at du kontakter os for at drøfte din utilfredshed, inden du retter henvendelse til de relevante myndigheder

Kontaktoplysninger på relevante myndigheder

Datatilsynet

Borgergade 28, 5

1300 København K

Telefonnummer: +45 33 19 32 00

E-mailadresse: [email protected]

Vi tager din persondatasikkerhed alvorligt og behandler kun i overensstemmelse med de formål, du kender til, og som legitimt er knyttet til vores forretning som forsikringsformidler. Derfor implementerer vi rimelige sikkerhedsforanstaltninger og protokoller for at sikre de persondata, som vi opbevarer. Disse foranstaltninger beskytter alle persondata, som vi opbevarer mod at blive delt uden tilladelse, mod tab, beskadigelse, destruktion eller uautoriseret adgang. Intet er 100% sikkert i dag, og derfor beder vi dig om at kontakte os, hvis du mistænker, at enten du eller vi har haft et datasikkerhedsbrud, så vi kan igangsætte de nødvendige tiltag hurtigst muligt.

Kontakt os

Har du spørgsmål til vores privatlivspolitk, den persondata opbevarer om dig eller dine rettigheder? Du er altid velkommen til at kontakte vores Data Protection Officer:

Adresse: Danmarksvej 26, 8660 Skanderborg, Denmark

Telefonnummer: +45 70 60 70 60

E-mailadresse: [email protected]